Informatie voor het publiekOm een goede dienstverlening te verlenen hebben we bepaalde gegevens over jou nodig. In het kader van de Europese regelgeving 'Algemene Verordening Gegevensbescherming' (afgekort AVG, in het Engels GDPR) vinden we het belangrijk je mede te delen welke gegevens we verzamelen en wat we ermee doen. Organisatie Winkelcentrum Schilde vzw Over welke gegevens gaat het ?We verzamelen de volgende persoonsgegevens: Waarom verzamelen we jouw persoonsgegevens ?Je persoonsgegevens worden verzameld, bewaard en verwerkt op grond van je relatie met onze organisatie omdat we daartoe wettelijk verplicht zijn, of omdat het noodzakelijk is om jouw belangen en onze gerechtvaardigde belangen te verzekeren, of op grond van je uitdrukkelijke toestemming. Besluiten op basis van geautomatiseerde besluitvorming worden niet uitgevoerd zonder menselijke tussenkomst/toestemming. We gebruiken je gegevens enkel voor de doeleinden waarvoor we deze gegevens hebben verkregen : Worden jouw gegevens gedeeld met anderen ?Persoonsgegevens vallen in principe onder het beroepsgeheim. Onze medewerkers zijn verplicht om de vertrouwelijkheid van jouw gegevens te respecteren. Tenzij om te voldoen aan een wettelijke verplichting, delen we jouw gegevens dan ook enkel met andere partijen/dienstverleners ('verwerkers' genoemd) wanneer dit geoorloofd is. We delen enkel persoonsgegevens indien je ons hier uitdrukkelijk toestemming voor geeft. Toestemming kan mondeling, telefonisch, of schriftelijk (al dan niet in elektronische vorm). Je hebt ten allen tijde het recht deze toestemming in te trekken zonder dat dit afbreuk doet aan de rechtmatigheid van de verwerking. Wij verstrekken geen persoonsgegevens aan partijen welke gevestigd zijn buiten de EU. Met alle verwerkers maken wij een verwerkersovereenkomst met de nodige afspraken om de beveiliging van je persoonsgegevens te waarborgen. We maken gebruik van een derde partij in het kader van onze dienstverlening voor : Hoe lang worden jouw gegevens bewaard ?We bewaren je persoonsgegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor deze zijn verstrekt. Tenzij de bewaartermijn wettelijk is vastgelegd (bv voor boekhoudkundige gegevens bedraagt de bewaartermijn 10 jaar) is de standaard bewaartermijn 1 jaar na je laatste deelname aan een activiteit of na je laatste contact met ons. Welke rechten kan je uitoefenen ?Indien je van deze rechten gebruik wenst te maken of een kopie wenst van jouw gegevens, dan kan je daartoe een schriftelijk verzoek richten aan de persoon die verantwoordelijk is voor de bescherming van persoonsgegevens (contactgegevens zie hieronder). Wij kunnen je vragen om je te legitimeren vooraleer wij ingaan op dergelijk verzoek. Hoe beveiligen wij jouw persoonsgegevens ?Wij nemen passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Incidenten/KlachtenIndien je ervaart of meent te ervaren dat je persoonsgegevens onrechtmatig zijn verwerkt of je rechten geschonden worden, dan verwachten wij dat je dit meldt aan onze beleidsverantwoordelijke die onverwijld een onderzoek zal instellen. Elke inbreuk wordt gemeld binnen de 72 uur aan de Gegevensbeschermingsauthoriteit. Indien de inbreuk ernstige risico's inhoudt voor je rechten, dan wordt je ook persoonlijk ingelicht. Je hebt altijd het recht een klacht in te dienen bij de Gevensbeschermingsauthoriteit. Wie is verantwoordelijk voor de verwerking van jouw gegevens ?Wij hebben een beleidsverantwoordelijke aangesteld met volgende contactgegevens : Vrelust Luc De contactgegevens van de Gegevensbeschermingsauthoriteit zijn : Gegevensbeschermingsauthoriteit VersieWe controleren regelmatig of deze informatie overeenstemt met de toepasselijke wetgeving, het gebruik van jouw persoonsgegevens en de mogelijkheden van onze organisatie. Laatst bijgewerkt : 25-mei-2025 |